Realizacja programu, który ma charakter „krótkiej interwencji profilaktycznej w grupie” odbywa się z udziałem 2 prowadzących i trwa w jednej klasie 3 godziny. Standardowo dąży się do objęcia spotkaniami wszystkich klas danego poziomu, optymalnie klasy V i VI, gdyż większość uczniów w tym wieku jest przed inicjacją alkoholową. Nauczyciele (zwłaszcza wychowawcy klas) są obecni na zajęciach.

W Debacie wykorzystuje się metody interaktywne odwołujące się do dialogu motywującego. Scenariusz zajęć składa się z logicznie powiązanych ze sobą elementów, które mają charakter dyskursu. Należą do nich:

  • tworzenie klimatu wspólnoty i ustalenia zasad pracy obowiązujących na zajęciach,
  • sondaż, którego celem jest modyfikowanie przekonań normatywnych,
  • przekaz wiedzy na temat alkoholu etylowego i historii jego używania,
  • „burza mózgów” na temat korzyści i szkód związanych z używaniem alkoholu, której celem jest zmiana stereotypów oraz zweryfikowanie mitów związanych z alkoholem,
  • proste scenki dramowe ilustrujące negatywne konsekwencje/straty związane z piciem alkoholu,
  • zabawy dydaktyczne,
  • promowanie zabawy bez alkoholu (wykorzystanie skeczu),
  • praca grup nad tym co nas może chronić",
  • osobiste świadectwo prowadzącego zajęcia jako dorosłego abstynenta,
  • sesja odpowiedzi na ewentualne pytania,
  • podsumowanie.

 

 


Pliki do pobrania:

Debata - rekomendowane warsztaty dla uczniów


Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności    ROZUMIEM